Prioritou školy je beze zbytku naplňovat funkci krajské
vzdělávací instituce ve smyslu přípravy žáků na budoucí povolání a životní
uplatnění, a to nejen co se týče profesních znalostí a dovedností, ale také
formování jejich osobnosti tak, aby svým chováním v budoucnu absolventi přispěli
k celospolečenskému rozvoji a to i z hlediska udržitelného enviromentálního
prostředí. Jako vzdělávací instituce si rovněž uvědomujeme, že enviromentální
problematika a otázky ochrany životního prostředí představují limitující faktor
rozvoje regionu a jeho lidského potenciálu. V zájmu efektivnějšího nakládání s
veřejnými prostředky a vzhledem k možnosti jejich racionálnějšího využití má
škola zavedena opatření vedoucí jednak k maximálním úsporám veškerých
materiálů, energií a vody, ale také šetrné k životnímu prostředí s cílem
přispět touto cestou k trvale udržitelnému rozvoji kraje. Tato opatření jsou
součástí interní kultury školy a naše aktivity, stejně tak jako
realizace toho projektu, jsou s nimi dlouhodobě v souladu.
Vybavení
modernizovaných učeben školy moderním technologickým zařízením s nižšími energetickými nároky
přispěje k úsporám elektrické energie na škole. V rámci modernizace je
zamýšleno používat k životnímu prostředí šetrné materiály a ekologicky
likvidovat zařízení a vybavení opotřebené a zastaralé.
Veškeré aktivity projektu jsou v souladu se zásadami rovných
příležitostí. Škola instituce prosazuje rovný a antidiskriminační přístup. Provádění opatření vedoucích k uplatňování a dodržování těchto principů patří k
interní kultuře a každodennímu životu školy. Modernizovaných učeben budou
využívat všichni žáci školy. Prostory budou rovněž mimo vyučování zpřístupněny
všem žákům bez omezení (s pedagogickým dohledem).
V širším úhlu pohledu lze předpokládat, že rozvoj informační
gramotnosti ve smyslu aktivního vyhledávání a samostatné práce s informacemi u
žáků, do budoucna pozitivně neovlivní pouze jejich profesní způsobilost, ale
rovněž bude rozšířen jejich celospolečenský přehled a podpořena schopnost lépe
vnímat nejen ostatní jednotlivce, ale také svou vlastní individualitu, a v
důsledku toho k rozvoji tolerantního a zároveň respektujícího přístupu k druhým
osobám.
V obecnějším kontextu je tímto způsobem napomáháno eliminaci
výskytu diskriminačních jevů ve společnosti (ať už na základě rasy, etnického
původu, náboženského vyznání nebo světového názoru, zdravotního postižení, věku
nebo sexuální orientace).
|