1. Záměr realizovat projekt
Vybavení přírodovědných učeben neodpovídalo aktuálním trendům. Záměr rekonstrukce
a revitalizace byl porovnán s výsledky průzkumu
mezi žáky. Výsledkem jednání se správními orgány MS kraje
bylo schválení
spolufinancování a profinancování zmíněného projektu z rozpočtu kraje.
Na
projektu byly zahájeny práce v červenci 2009 formulováním
projektového záměru.
2. Vazba na jiné projekty a aktivity
2.1. Můj studijní svět on line Operační program Vzdělávání pro
konkurenceschopnost, oblast podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Tento
projekt zajistí volný přístup ke sdíleným studijním materiálům a
oporám, domácím a seminárním pracím,
videoprezentacím, on-line kalendářům. Vše
bude dostupné přes webové rozhraní
odkudkoliv z Internetu.
Projekt otevírá novou kvalitativní dimenzi pro komunikaci a
online spolupráci mezi všemi zainteresovanými
ve vzdělávacím procesu. Tím se zefektivní a inovuje pedagogická činnost v oblastech
zadávání, konzultace
a zpětné vazby ve všech činnostech vyučování pro žáky a
učitele. Cíle dosáhneme zejména pomocí platformy
Google Apps EDU obsahující
potřebné nástroje. Aktivity spojené s projektem budou realizovat žáci a učitelé
školy.
2.2. Moderní inovativní metody v mediální výchově, výchově ke
zdraví a výuce cizích jazyků
Operační program Vzdělávání pro
konkurenceschopnost, oblast podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání.
Projekt Moderní inovativní metody v mediální výchově, výchově ke zdraví a výuce
cizích jazyků je zaměřen
na modernizaci výuky a výukových materiálů, začlenění
průřezového tématu mediální výchova vzdělávací
oblasti výchova ke zdraví. Vzniknou výukové opory s hudebními nahrávkami pro výukové hodiny
muzikoterapie v rámci začlenění výukového oboru výuka ke zdraví. Žáci se budou snažit začlenit
relaxační techniky do svého
běžného života, tvořit mediálních zprávy, pracovat s IC technikou.
2.3. Učitelé pro zítřek
Operační program Vzdělávání pro
konkurenceschopnost, oblast podpory 1.3 Další vzdělávání pracovníků
škol a
školských zařízení. Projekt je zaměřen na rozvoj klíčových
dovedností pedagogických pracovníků,
které povedou ke změně klimatu školy.
Školní klima má vliv na sociální chování žáků, jejich motivaci k učení.
Sami
pedagogičtí pracovníci školy pociťují potřebu sebevzdělávání. Projekt se skládá z modulů Moderní
učitel
(týmová spolupráce, kreativita, zátěžové situace, diagnostika třídy,
hodnocení, komunikace), Učitel
mezi paragrafy
(základy teorie práva,
školská legislativa), Elektronický
učitel (práce se systémem moodle,
e-learningová forma výuky).